Nudanuda, šeďšeď, blátobláto


S postupující zimou už sice začala ubývat tma, ale stejně to pořád není tak nějak to ONO. Člověk stihne akorát tak vyvenčit lopatu. Z výběhu je bažina, ne, spíš kluziště než bažina, možná aktuálně mrazové hroudoviště, to záleží jak kde. Koně stojej a čučej, jako když jim nadloube. Lidi mají otrávenost. Koně mají otrávenost. Koně mají i nudu. Pást není co, listí ze stromů už je na zemi, daňčí říje, jediný vzrůšo posledních podzimních dní, je ta tam. Co s tím naděláme, žejo. Já dělám tohle:

A. Malé za velkou.

Mno, ano, vyměním jednu velkou síť s malými oky za čtyři malé sítě s malými oky, které dám na různá místa co nejdál od sebe. Ono, když už nic, tak se alespoň zabavěj přemísťováním svých otylých těl. A jako bonus je podpořen neustálý blahodárný pohyb, protože co kdyby v té síti pod kopcem bylo něco onačejšího, než v té, co visí nahoře. 


B. Přehrabování a přehrabování s prémií.


Oždibování sítí kobyly baví, ale co je baví neméně je hrabošení v hroudě sena. Bohužel to je ekonomicky a tlustoprdnicky náročné. Ale i tuto kratochvíli jim v podzimní a zimní hnusodny dopřávám. To se dělá tak, že se vezme koňobouda, nejhnusnější sorta sena (ve smyslu klackovitosti), kterou máte k dispozici, nanosí se do koňoboudy a nechá se v ní koně hrabat. S prémií znamená, že do sena roztrousím kolečka mrkve. Tahle zábava vydrží fakt na dlouho. 


C. Lovec pokladů.

Tahle aktivita začala tím, že jsem po krmení nechávala prázdné gumokýble ve výběhu a když mi zbyla v kapsách mrkev, tak jsem ji nenápadně do gumokýblů vsítila, kobyly ji do rána našly a eliminovaly. Pak se dva kýble rozrostly na pět kýblů a rozprostranily se po celém výběhu. Mno a pak ke kyblíkům přibyly takové ty malé fotbalové kužely na slalom, pod ně jsem vždycky šoupla kousek mrkve jako návnadu a bylo. V současnosti mám na různých místech patnáct stanovišť, někam mrkev našoupu, některé pasti jsou prázdné, ale to kobyly neodrazuje od toho, aby se jim občas v hlavě vylíhlo, že je čas skrýše obejít a prozkoumat, jestli náhodou něco nepřilítlo. Prostě průzkumem a pohybem proti nudě, mno. 


Těch věcí pro vytvoření alespoň nějaké zábavy je víc. Třeba hmatové dečky, různě visící a ležící míče, štrachací bedničky, všelijaké lizy a důmyslné dobývače pamlsků. Inu, já používám nejvíce tři výše jmenované strategie a jsem sama se sebou prozatím docela spokojená. 


 

Komentáře